woensdag 25 september 2013

De Boekendief – Markus Zusak


Onlangs heb ik een mooi boek uitgelezen. Ik heb ontdekt dat binnenkort (maart 2014) de verfilming van het boek in de zalen komt met Sophie Nelisse in de hoofdrol als Liesel, Geoffrey Rush (The King's Speech) en Emily Watson (Anna Karenina) als haar pleegouders. Regie: Brian Percival (Downton Abbey).
Duitsland, 1939. Liesel is pas negen jaar oud wanneer ze door haar moeder naar een pleeggezin wordt gebracht. Een van haar geliefde bezittingen is een zwart boekje, dat ze vond op het graf van haar broertje. In de jaren dat Liesel bij de Hubermanns woont, wordt ze een gewiekste boekendief. Tijdens de verwoestende bombardementen klampt ze zich in de schuilkelder vast aan haar schatten. Het is een verhaal over moed, vriendschap, liefde en overleven, dood en verdriet van de Dood, een toepasselijke verteller. Zal hij haar sparen?

Mijn mening over dit boek? Wel, het is geen geheim dat ik dit boek het beste boek vind dat ik heb gelezen in 2013. Het zal heel moeilijk zijn voor de filmmakers om de film het boek te laten overtreffen want als de Dood een verhaal vertelt, kan je maar beter luisteren...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten